Monday 11 November 2013

Kisah diet...

rase mcam dah lame tak menulis blog ni..huhu..bukan ape buzy kerana tuntutan kerja yea bukan malas tau..hii...almaklumlah hujung2 tahun ni bnyak sgt lak projek yang masuk..sepatut nye ujung taun close akaun kan bagi kerja swasta ni..haha..tap bag gomen ni mane ade istilah tutup akaun ni...layan....

erm sekarang ni aku amalkan diet atkins...ala diet yang tengah hot sekarang ni...say NO to Karbohidrat n Gula tu...tap kena Workout yang lebih...ok so far 3 minggu dah aku amalkan diet tu..tap senaman ni leh lah berkira sikit...sebab malas...haha...3 minggu ni aku timbang ade la penurunan 6kg je..tap aku tgk orng lain kalu 3 minggu dah berbelas belas turun..haha..takpe la janji ade turun kan...kalu turn banyak payah gak aku n my b aku tu..kena beli baju baru la jawab nya....

ni pun baju2 aku bnyak yang dah besar...dah siap2 simpan dalam kotak..tukar lak dengan baju dalam kotak yang dikeluarkan..haha...nasib baik ade simpan baju2 lame tu...time2 bujang dulu..haha...walaupun aku dah kawen 9 bulan ade lag baju2 yang disimpan tu...diet ni kalu ikutkan aku ok la tak rase lapo sgt pun..sebab aku ade amik supplement jugak...bagi tenaga n senang nak cuci toksik2 aku ni yang lame berkumpul dalam perut..haha...sebab diet atkins ni susah untuk mencuci toksik2 ni...seminggu kekadang...

aku just amalkan makan ayam grill...salad...sayur...ikan bakar...tu jela resipi aku yang berulang2..kekadang mcam nak muntah makan benda2 ni..kekadang ade mase aku cheat jugak..makan nasi segengam berasmathi la...roti pizza..haha...coklat...dan buah kurma je...dan yang hari2 aku cheat aku minum susu kambing setiap hari...tap dah nekad n semangat untuk mendapat kan zuriat aku sanggup buat ape saja..haha...KUWUS KUWUS....

Ape ape pun dengan adenye semangat ni aku tetap usaha...haha....


makanan harian aku ni la....(sume aku google je...rase mcm malas nak kuarkan gmbar dari hanfon camera)



 sup sayur...tap aku campur2 la..takde sayur yang same je


 ayam bakar or grill...yang ni seminggu ade la 4 kali aku makan


 ikan bakar...hari2 aku makan....


salad setiap hari sarapan pag..aku buh la sosej ke...telur hancur ke...


ape2 pun sume makanan ni leh mengeyangkan...dont worry bagi sesiapa nak mulakan diet ini....sekian...


No comments:

Post a Comment