Friday 18 October 2013

-cerita raya aidiladhar-

raya korban kali ni di melaka kampung aku la...erm tak banyak cite menarik pun nak di kongsi kan sebab ptg raya ni dah balik semula ke putrajaya..hihi...kerja tau rabu tu..Pagi raya sempat bersalam salaman...sembahyang raya di masjid selat...erm...bab makanan mmg bnyak la mak aku mask...nasi dagang...ketupat palas...nasi impit...rendang...almaklumlah sume raya di Melaka..hihi...ape ape pun meriah la jugak raya aku kali ni...bab rendang tu aku masak ok..sebab mak aku takde time tu g kenduri umah jiran...mak letak2 dalam kuali..last2 bagi pesanan kat aku suh aku selesai kan...aduz...first time ok aku masak rendang ni..nasib baik takde orng komen rendang tu..haha...takpe janji ade menu utama ni kan..hihi...

ni bukan gmbar rendang aku masak yea...aku gogle je...

Erm..balik kampung aritu sempat la aku g mengurut badan...satu badan di urut..best gak..kuar segala mcam angin dalam badan ni..makcik tukang urut tu aku panggil nek jah...dari mula urut sampai la ke abisan dok sendawa je..nek jah cakap badan aku ni bnyak angin..hihi...tap pas mgurut rase selesa abis la bdan ni...ringan je...sory la nek jah..saya ni first time ngurut...sebab tu bnyak angin terkumpul...hihi

hihi..tangan aku pun mcam ni la nek jah urut...gmbar gogle gak ni

malam lepas ngurut tu adik aku blanje makan kat D'laman selera....best gak tmpat dia tu..tap aku tak amik gmbar pulak...kamera takde mase tu...restoran ni mcam dalam taman umah melayu tradisional...nak makan bersila di beranda umah pun boleh...ade lampu2 klasik...basikal klasik...meja n kerusi pun ade klasik...hihi...harga tak mahal..biasa2 aje...tempat ni pun aku baru datang sekali ni je...area klebang...tap restoran ni gelap sikit la just guna lampun mentol je..haha...orang2 beromantik leh la kot kalu nak dtg sini...

esok nya...aku kuar dating ngan my B...kat jusco melaka tu..soping2 pusing2 jalan2..sampai tak tahu nak buat ape...g tgk wayang cite ape ntah...best la jugak...layan je..balik dari jusco pusing2 melaka cari barang2 untuk deco doorgif tuk adik aku kawen bulan 12 ni...cari riben2 la ape la...yang best dan tak sengaja leh pulak cari bundle2 kat melaka ni...my B la nak cari kasut kije la...last2 tak dapat kaut...suar je yang dapat...satu melaka pusing cari bundle dan semua bundle yang jumpe kiteorng singgah..haha....

daaaa.....

No comments:

Post a Comment